A leggyakoribb kérdéseket összegyűjtöttük ezen az oldalon. Lehet, hogy itt a válasz a kérdésére.
Nálunk a biztonság az első! Szigorú protokollokat alkalmazunk, hogy szervereinken a honlapja, e-mail fiókjai és egyéb adatai biztonságban legyenek. Ha nem éri el a honlapját, nem tud bejelentkezni oda, vagy a tárhelye kezelőfelületére, annak majdnem minden esetben az az oka, hogy kitiltotta a tűzfalunk az IP címét. A tűzfalunk a hibás bejelentkezési/belépési kísérleteket vizsgálja, 5 hibás próbálkozás után kitiltja a belépni próbálkozó IP címét (legyen szó akár CPanel, Webmail, FTP vagy POP3/IMAP/SMTP kapcsolatnál történő hibás belépési próbálkozásokról).
A megoldás egyszerű, küldje el IP címét ugyfelszolgalat@szerverzum.hu címre, a tiltást feloldjuk és tájékoztatjuk a tiltás okáról. Ha szeretné az IP címét ún. “fehérlistára” helyezzük. (Ezen az oldalon tudja megnézni az IP címét: www.ipcim.com)
Amikor megrendelte a szolgáltatást e-mailben küldtük el Önnek a hozzáférési adatokat.
Ha ezt nem találja, vagy azóta új jelszót állított be, csak küldjön egy e-mailt a ugyfelszolgalat@szerverzum.hu címre arról az e-mail címről, amiről a szolgáltatást megrendelte.
Válaszunkban elküldjük a hozzáférési adatokat, ha szükséges, új jelszót is beállítunk.
Minden csomagunknál korlátlan aldomaint (nalunk.johelyenvagy.hu) tud létrehozni néhány kattintással a CPanel tárhely-adminisztrációs felületén.
A CPanel-en létrehozott aldomain cím azonnal aktív lesz és egyből tudja használni, nincs szükség a mi jóváhagyásunkra vagy további technikai beállítás elvégzésére (pl. domain DNS rekord módosítás).
Igen, korlátlan FTP felhasználót tud lértrehozni tárhelycsomagjainkban.
A CPanel felhasználónév és jelszó adatokkal FTP kapcsolaton keresztül a teljes tárhelyhez jogosultságot adhatunk. De az egyedi FTP felhasználók esetében be tudja állítani, hogy a tárhely melyik mappájához férjen hozzá az új felhasználó. Ez akkor hasznos, ha például egy honlap fejlesztőnek nem a teljes tárhelyhez, hanem csak a honlaphoz szeretnénk hozzáférést adni, vagy tárhelyre feltöltött tartalmat szeretnénk megosztani valakivel.
Internetes vállalkozás vagyunk egy olyan szolgáltatással, ahol fontos az írott kommunikáció a pontosság és a félreértések elkerülése érdekében, ezért elsődleges kommunikációs eszközünk az email. Munkaidőben kollégáink folyamatosan ellenőrzik a beérkező leveleket és a kérés/kérdés/feladat prioritásától függően igyekszünk a lehető leggyorsabban válaszolni. Természetesen elérhetőek vagyunk telefonon is, de azért, hogy szolgáltatásaink árát optimális szinten tudjuk tartani, nem üzemeltetünk külön call centert.
Az ugyfelszolgalat@szerverzum.hu címre érkező adminisztrációval kapcsolatos e-mailkre, így információkérés a szolgáltatásokkal kapcsolatban, egyedi ajánlatkérésekkel, megrendeléssel, számlázással munkaidőben (hétfő-péntek 9:00-17:00) legfeljebb 1-2 órán belül válaszolunk (ami a valóságban 20-30 perc a munkatársaink terheltségétől és a kérdés fontosságától függően).
0-24 e-mail monitorozás
A segítseg@szerverzum.hu címre érkező hibabejelentéseket és technikai segítség kéréseket, amik a szervereinken üzemeltetett szolgáltatásokkal kapcsolatosak, 0-24-ben fogadjuk e-mailen. Célunk, hogy szolgáltatása mindig elérhető legyen!
Munkaidőben 1-2 órán belül, munkaidőn kívül és hétvégén 12-24 órán belül válaszolunk
Ezekre munkaidőben (hétfő-péntek 9:00-17:00) 1-2 órán belül (a gyakorlatban legtöbbször 20-30 perc), munkaidőn kívül és ünnepnapokon 12-24 órán belül válaszolunk (a munkatársaink terheltségétől és a kérés/kérdés témájától és a feladat prioritásától függően). Azok a bejelentések, melyek a szolgáltatás működését befolyásolják mindig prioritást élveznek.
Hibaelhárítás
A bejelentett hibák elhárítását a kivizsgálást követően azonnal megkezdjük és mihamarabb javítjuk. A technikai felügyeletet munkaidőn kívül is fenntartjuk, hogy a szervereinken üzemeltetett szolgáltatások üzemidejét maximalizálni tudjuk. Azokat a bejelentéseket, amik a szolgáltatások folyamatos üzemét nem befolyásolják, munkaidőben (hétfő-péntek 9:00-17:00) ügyfélszolgálatos munkatársaink dolgozzák fel.
Az oldalon található keresőben tudja ellenőrizni, hogy a választott domain szabad-e. Illetve a https://www.domain.hu/ oldalon a .hu-s, a https://eurid.eu/en/ oldalon az EU-s domaineket, az általános nemzetközi (gTLD) domaineket a https://lookup.icann.org/en címen, az országkódos (ccTLD) domaineket az adott ország domain nyilvántartójának oldalán.
A domain regisztráció az ön által választott név lefoglalása az adott évre. Technikailag mi kezeljük, a gyakorlatban Ön használja.
A domain átregisztráció egy másik szolgáltatónál lefoglalt név kezelésének átkérése a Szerverzumhoz, azaz regisztrátor váltás, domain transzfer. Ez akkor célszerű, ha nálunk vásárol tárhelyet, így a technikai beállításokat könnyebb elvégezni, ha a domain nevet is mi kezeljük.
A domain átirányítás azt jelenti, hogy a másnál regisztrált domain ott marad, de a Szerverzumnál vásárolt tárhellyel szeretné összekötni. Ez műszakilag tökéletesen kivitelezhető, de az így kezelt domain és tárhely adminisztrációs és technikai hibalehetőségeket rejthet magában. Érdemes ezeket a szolgáltatásokat 1 kézben, 1 szolgáltatónál tartani, hogy a hibalehetőségek kockázatát minimalizálja ezzel.
Magánszemély esetén:
Név, cím, telefonszám, e-mail cím, személyi igazolvány szám
Cég esetén:
Cégnév, cím, telefonszám, e-mail cím, adószám
Ha már meglévő Szerverzumos tárhelyéhez szeretne további domaineket, akkor írjon ügyfélszolgálatunknak a ugyfelszolgalat@szerverzum.hu e-mailre, amire gyorsan válaszolunk és intézzük is a domain bejegyzést.
Ha még nincs tárhelye, vagy máshol van tárhelye, akkor is van lehetősége domaint regisztrálni nálunk, de javasoljuk, hogy kezelje ezeket a szolgáltatásokat 1 helyen. Kérés/kérdés esetén örömmel segítünk, domain regisztrációs igényét jelezze a ugyfelszolgalat@szerverzum.hu e-mail címen.
Csak a .hu-s domainek ÁTREGISZTRÁLÁSAKOR van szükség a domain név igénylőlap kitöltésére, amit automatikusan küldünk e-mailben a megrendelést követően.
Magánszemély esetén:
Megfelelően kitöltött és aláírt domain név igénylőlap
Cég esetén:
Aláírási címpéldány másolata + megfelelően kitöltött, dátummal ellátott és aláírt domain név igénylőlap
Töltse ki, írja alá és szkennelve vagy jó minőségben fotózva küldje vissza nekünk e-mailben az ugyfelszolgalat@szerverzum.hu címre.
Általános nemzetközi (.COM, .NET, .EU, stb.) és külföldi országkódos (.AT, .DE, .SK, stb.) domainek átregisztrációjához általában egy “Auth Code” vagy “EPP Code” szükséges, amit a korábbi domain regisztrátor/tárhely szolgáltató tud az Ön rendelkezésére bocsátani. Ennek a kódnak a segítségével tudjuk a domain transzfert elindítani. A .HU-tól eltérő domain átregisztráció megrendelése esetén mindig külön emailben értesítjük, hogy pontosan mi a transzfer menete és mire van szükség a domain átkéréshez.
A megrendelést követően a domain díjának befizetése után a szolgáltatást beüzemeljük.
A .hu-s domainek esetében a domain név aktiválás átfutási ideje 2-5 óra.
Nemzetközi és külföldi domain végződések esetében a domain aktiválás 1-2 órát vehet igénybe.
A domain név lejárta előtt e-mail értesítőt küldünk egy díjbekérővel a következő év díjáról.
Hogy biztosan ne kerülje el figyelmét, összesen maximum 4 értesítőt kaphat:
Amennyiben ezután sem érkezik befizetés, úgy a domainnév inaktívvá válik.
.hu-s domainek esetében 30 napig “felmondás alatt” státuszba kerül. Ebben a 30 napban a domain még működik. Ezután 30 napig törlés előtti karanténba kerül, mely során a domain már nem elérhető, de a korábbi igénylő/tulajdonos számára még visszaállítható.
Nemzetközi és külföldi domainek esetében a domain törlés előtti karanténba kerül. A karantén időszak a nemzetközi és külföldi domanineknél általában 30-45 nap.
A karanténba került domain nevét csak Ön tudja visszaállítani és hosszabbítani, más nem férhet hozzá. A különböző domain nyilvántartók eltérő szabályokat és díjazást alkalmaznak a karanténből való visszaállításra, ezért kérjük, hogy minden esetben vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, hogy pontos információt tudjunk adni a visszaállítás lehetőségeiről. A karantén időszak végén a domain név törlődik, felszabadul, bárki számára regisztrálhatóvá válik.
A domainek árát igyekszünk a legalacsonyabban tartani, árainkat maximum az éves infláció mértékében vagy deviza árfolyamhoz igazodva növeljük.
Jelezze felénk e-mailben a segitseg@szerverzum.hu címen az új domain nevet, kollégáink e-mailben díjbekérőt küldenek, majd a díj beérkezését követően megkezdjük a regisztrálást.
Szervereink a “BIX” adatközpontban vannak (Budapest, Victor Hugo u. 18-22.), hogy nagy sávszélességgel, közvetlen 1 Gbit/s kapcsolattal tudjunk csatlakozni a Budapesti Internet gerinchálózatára. Célunk, hogy minél gyorsabb, magas minőségű szolgáltatást nyújtsunk. Gyors nemzetközi elérést garantálunk akkor is, ha főleg külföldi látogatókra/felhasználókra számít weboldalán.
Kizárólag stabil, megbízható IBM és DELL márkájú szervereink vannak, amik mind rendelkeznek az alábbi tulajdonságokkal:
CloudLinux operációs rendszerrel futnak szervereink. Optimalizáltuk a terhelés-elosztást és magas szintű biztonsági beállításokkal, “öntanuló” tűzfal szoftverrel vannak ellátva, hogy a külső támadásokat hatékonyan ki tudjuk zárni.
Minden tárheyünkön a többszörösen díjnyertes CPanel kezelőfelületet találja. Egyszerűen, kényelmesen tudja kezelni a tárhelyét. A Softaculous automata telepítőnek köszönhetően több mint 400 alkalmazást – így a legnépszerűbb tartalomkezelő (WordPress, Drupal, Joomla) valamint webshop motorokat (Magento, OpenCart, Prestashop) pár kattintással tudja telepíteni.
A tárhelyet biztosító szervereink 1 Gbit/s (1000 Mbit/s) közvetlen BIX irányú (magyarországi gerinchálózatra közvetlen) és min. 100 Mbit/s nemzetközi irányú kapcsolattal rendelkeznek.
Ha kiemelkedő forgalmú webportálhoz vagy webshophoz keres partnert, mi egyedi konstrukcióban tudunk tárhely szolgáltatást biztosítani, osztott vagy dedikált tárhely szervereken. A csomagjaink korlátlan adatforgalma általános honlapokra lett kialakítva, így ha az átlagosnál magasabb terheléssel és nagyobb forgalommal tervez/rendelkezik a tárhely szolgáltatási díjra egyedi árajánlatot adunk.
A Szerverzumnál regisztrál domainekből korlátlan számú domaint tud a tárhelyéhez csatolni.
Máshol regisztrált domainből mindhárom csomagban 1 db domain nevet tud csatolni. A domain nevekhez korlátlan aldomaint tud létrehozni.
Amennyiben több máshol regisztrált domaint szeretne a tárhelyéhez adni azt megrendeléskor, vagy később is tudja felénk jelezni. Az árlistánkban megtalálja a plusz domainek csatolására vonatkozó díjszabást. Ezeket a CPanel adminisztrációs felületén fodja tud kezelni. A domain neveket meglévő domainre, honlapra vagy a tárhely egy mappájára tudja irányítani, így 1 tárhely csomagban akár több honlapot is tud üzemeltetni.
Igen, bővíthetőek a tárhelyek, és nem csak a csomagok között tud váltani. Csomagjaink és szolgáltatásaink dinamikusak, az ön igényei szerint tudja bővíteni. Ezt bármikor megteheti, nem csak a tárhely előfizetés éves megújításakor. A tárhely bővítéssel kapcsolatos díjszabásunk az árlistánkban találja. E-mailben a ugyfelszolgalat@szerverzum.hu e-mail címen tudja megrendelni. A megrendelést követően azonnal bővítjük a tárhelyet és elküldjük a bővítésre vonatkozó díjbekérőt.
Az EXPRESS csomagban 1 db MySQL adatbázis, míg a BUSINESS és E-COMMERCE csomagokban 2 db MySQL van. A tárhely bármikor bővíthető plusz adatbázissal, melynek éves díját az aktuális árlistánkban találja.
Igen, az E-COMMERCE csomagunknál 200%-os erőforrás limitek vannak beállítva, de egyedi igény esetén más tárhely méretre is tudunk egyedi árat adni.
Alapvetően nem hírlevél küldésre terveztük webtárhely csomagjainkat, hanem weboldal üzemeltetésre és normál levelezéshez szükséges levélküldésre.
A hírlevélküldést nem tiltjuk, de a kiküldhető levelek számát óránként 100 db-ra korlátoztuk, ami a normál levelezéshez elegendő tapasztalataink szerint. A rendszer adott óra 0 perctől a köv óra 0 percig figyeli a tárhelyről küldött emailek mennyiségét, ez a limit 25%-ban túlléphető. Késleltetett kiküldéssel 1-2 ezres csoportoknak használható hírlevél kiküldésére is tárhelyünk.
Amennyiben hírlevelet szeretne küldeni nagyobb címlistára, akkor állítsa be a levelek késleltetett kiküldését (pl. 1-2 db e-mail/perc). Nagyobb címlista esetén használjon tömeges e-mail küldésére specializálódott SMTP szolgáltatót (például SendGrid) és kérjük ügyeljen a hírlevél küldésre vonatkozó aktuális jogszabályok és etikai normák betartására.
A szervereinken tárolt összes adatról, így a webtárhelyről, honlapokról, e-mail fiókokról és adatbázisokról is heti rendszerességgel teljes mentést készítünk. Ezt a teljes mentést 8 hétre visszamenőleg megőrizzük egy erre elkülönített backup szerveren.
Bármekkora katasztrófa esetén is legfeljebb néhány nappal korábbi állapotra visszaállítható a tárhely. Amennyiben később veszi észre a problémát, akár 8 héttel korábbi mentésből is visszaállítható az akkori állapot.
Amennyiben tárhelyének teljes vagy részleges (pl. csak az adatbázis, vagy egy e-mail fiók, vagy a webolalhoz tartozó bizonyos mappák) visszaállítására van szüksége, úgy azt az aktuális árlistánkban megadott “tárhely / alkalom” áron tudjuk elvégezni a rendelkezésre álló biztonsági mentéseinkből.
Óradíjas elszámolásban, mely megkezdett óránként az aktuális árlistánkban listázott díjszabással tudunk segíteni szinte bármilyen informatikai feladatban ami webtárhelyekkel és WordPress honlapokkal kapcsolatos.
A tárhelyek díjait igyekszünk a legalacsonyabban tartani az üzemeltetési költségekhez mérten. Amennyiben emelnünk kell rajta, azt legfeljebb az infláció mértékével tesszük.
A tárhely lejárta előtt e-mail értesítőt küldünk egy díjbekérővel a következő év díjáról.
Hogy biztosan ne kerülje el figyelmét, összesen maximum 4 értesítőt kaphat:
Amennyiben ezután sem érkezik befizetés, úgy a tárhely szolgáltatás megszűnik.
Amikor egy honlapot megnyitva azt látja a böngésző címsorában, hogy “az oldal nem biztonságos” (és egy nyitott vagy áthúzott lakat ikon található mellette), annak az az oka, hogy a honlap nem rendelkezik SSL tanúsítvánnyal, a honlap http:// kapcsolaton érhető el. A “nem biztonságos” azt jelenti, hogy a böngésző és a szerver közti kommunikáció nem titkosított csatornán zajlik. Természetesen semmilyen veszélyt nem jelent, ha ilyen honlapot látogatunk meg. A titkosított, biztonságos, https:// adatkapcsolatnak akkor van jelentősége, ha pl. személyes adatokat adunk meg a honlapon egy webáruházi megrendelésnél, vagy valamilyen űrlap kitöltésekor.
Ha az adatkapcsolat nem titkosított, akkor egy esetleges harmadik fél (hacker) – amennyiben képes a böngésző és a szerver közti adatkapcsolatot megfigyelni – hozzáférhet az általunk a honlapon megadott információkhoz.
Nagyon fontos, hogy az adathalász (phishing) oldalak is használják az ingyenes SSL tanúsítványokat, hogy “biztonságosnak” tüntessék fel az általuk propagált oldalt és ezzel is fokozzák a megtévesztést. Amennyiben bankkártya információkat vagy banki belépési adatokat adunk meg, feltétlenül ellenőrizni kell, hogy a böngésző címsorában biztosan a bank (vagy fizetési kapu szolgáltató) webcímét látjuk-e, ill. a “lakat” ikonra kattintva ellenőrizni kell, hogy a kibocsátott tanúsítvány kinek a nevére lett kiállítva.
A BUSINESS és E-COMMERCE tárhelycsomagunk éves díja az alap szintű, tanúsítvány hitelesítő által aláírt ‘wildcard-DV’ típusú SSL tanúsítványt tartalmazza, tehát honlapja https:// címmel lesz elérhető, a böngésző biztonságosnak (zöld lakat) fogja jelezni. Az EXPRESS tárhelycsomag mellé kiegészítő szolgáltatásként igényelhető az SSL tanúsítvány.
A Szerverzumnál a feladatunk és célunk egy technológiájában modern kiszolgáló hátteret üzemeltetni és biztosítani, amin honlapja, levelezése, applikációja megfelelő gyorsasággal, biztonságosan tudjon működni és elérhető legyen az interneten.
Az Ön által használt szoftverek, tárhelyre feltöltött webes applikációk, a tárhelyen üzemeltetett honlappal kapcsolatos hibák kivizsgálása és javítása nem feladatunk, ezt a tárhely szolgáltatás nem tartalmazza. Az ilyen jellegű feladatok fejlesztői vagy programozói hatás- és feladatkörbe tartoznak.
Ez a helyzet előfordulhat, ha a honlapot nem megfelelően konfigurálják, ha hibásan kezelik azt és a honlap összeomlik, ha hibásan futnak le frissítések, esetlegesen feltörik a honlapot. Mivel ezek a Szerverzum hatáskörén kívül esnek, ezért a megoldás sem tartozik az általunk nyújtott szolgáltatásba.
Az alábbi területeken tudunk támogatást nyújtani az árlistában szereplő díjazás ellenében.
Mivel 15+ éves tapasztalattal rendelkezünk webtárhely és WordPress üzemeltetésben, ezért WordPress alapú honlapoknál az árlistában szereplő óradíjas díjazás ellenében ki tudjuk vizsgálni a problémát és javítani tudjuk azt. A hiba bejelentése után felmérjük a feladatot, egy várható költségbecslést adunk, majd beütemezzük a feladatot.
Prémium tárhely és domain szolgáltatás
mikro-, kis- és középvállalkozásoknak
ugyfelszolgalat@szerverzum.hu
Hétfő - Vasárnap
00:00-24:00
ugyfelszolgalat@szerverzum.hu
Hétfő - Vasárnap
00:00-24:00
+36 30 503 19 29
Hétfő - Péntek
09:00-17:00